گروه های تجاری آمریکا خواهان صبوری ترامپ تا شمارش نهایی آرا شدند

به گزارش دوست بلاگ، گروه های تجاری در سراسر ایالات متحده از دونالد ترامپ، رقیب دموکراتش و رسانه های خبری و همه آمریکایی ها خواستند تا زمان کافی برای شمارش همه آرای معتبر را بدهند.

گروه های تجاری آمریکا خواهان صبوری ترامپ تا شمارش نهایی آرا شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، گروه های تجاری ایالات متحده روز چهارشنبه از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن نامزد دموکرات ریاست جمهوری و رسانه های خبری و همه شهفرایندان آمریکایی خواستند تا شکیبا باشند و اجازه دهند تا زمان کافی برای شمارش همه آرا معتبر وجود داشته باشد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، ترامپ اوایل روز چهارشنبه پیروزی زودهنگام خود در انتخابات را گفت و ادعای مجدد خود درباره تقلب در انتخابات را خاطرنشان کرد. وی همچنین خواهان توقف شمارش آرا در بعضی ایالت ها شده است. این اظهارات ترامپ حتی موجب تعجب شدید بعضی جمهوریخواهان شده و واکنش گروه های تجاری آمریکایی را در پی داشته است.

بر اساس آراء شمارش شده تا عصر پنجشنبه، تعداد آرا الکترال جو بایدن بیشتر از ترامپ بوده ولی نتایج نهایی انتخابات در جورجیا، پنسیلوانیا و بعضی ایالت های دیگر هنوز مشخص نیست.

ستاد انتخاباتی ترامپ خواهان توقف شمارش آرا در میشیگان شده و همچنین خواهان بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین است.

مدیران ارشد اتاق بازرگانی آمریکا، ای اف ال -سی آی او بزرگترین فدراسیون کارگری، انجمن ملی اوانجلیک و شبکه ملی آمریکایی های آفریقایی با انتشار بیانیه مشترکی گفتند که خشونت، ارعاب و تهدید و سایر تاکتیک ها موجب تضعیف کشور خواهد شد.

این بیانیه اضافه نمود: یک انتخابات آزاد و منصفانه چیزی است که همه واجدین شرایط رای دهی خواهان آن هستند، همه آرا باید مطابق با قانون شمارش گردد و این مردم آمریکا هستند که نتیجه را مشخص خواهند کرد.

روفوس یرکسا مقام سابق دولت آمریکا که ریاست شورای تجارت خارجی را بر عهده داشت، در این باره گفت: نگرانی هایی درباره شمارش آرا و سرکوب احتمالی صندوق های رای در بین همکاران ما در سایر کشورهای دموکراتیک ایجاد شده است آن هم در شرایطی که سیاست های تجاری ترامپ بسیاری از متحدان ما را تحت فشار قرار داده است.

ترامپ پیش از این بارها از رای گیری پستی به شدت انتقاد نموده و بدون ارائه سند و مدرک گفته است که رای گیری پستی منجر به تقلب گسترده در انتخابات خواهد شد.

ترامپ خواهان متوقف شدن فرایند شمارش آرا در ایالت هایی شده است که پیش از این تصور می کرد به راحتی توانایی شکست دادن جو بایدن را دارد.

ترامپ تا به امروز هیچ گونه سند و مدرکی را برای اثبات ادعای تقلب در انتخابات ارائه ننموده است. ستاد انتخاباتی ترامپ نیز از دیوان عالی خواسته است تا مانع از شمارش آرا پستی در ایالت پنسیلوانیا گردد. شکایت مشابهی نیز در ایالت میشیگان ارائه شده است.

پایگاه اینترنتی مأوا: پایگاه اینترنتی مأوا، مجله خبری و تحلیلی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 7526

به "گروه های تجاری آمریکا خواهان صبوری ترامپ تا شمارش نهایی آرا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه های تجاری آمریکا خواهان صبوری ترامپ تا شمارش نهایی آرا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید