هشدار نسبت به احتمال آغاز موج دوم کرونا

به گزارش دوست بلاگ، سردار محمد رضا حسینی اظهار کرد: با وجود مهار ویروس کرونا در بیشتر استان ها هنوز شاهد گسترش شیوع این بیماری در شهر های مختلف هستیم.

هشدار نسبت به احتمال آغاز موج دوم کرونا

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به افزایش نگران نماینده شمار مبتلایان به کرونا در بعضی استان ها، اعلام کرد: هنوز بسیاری از مردم خطر ابتلا به کرونا را جدی نگرفته و بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در اماکن پر تردد حضور پیدا نموده و ناخواسته به گسترش زنجیره انتقال ویروس یاری می نمایند.

سردار حسینی در ادامه با اظهار نگرانی از احتمال آغاز موج دوم همه گیری کرونا با افزایش مسافرت ها در آستانه تعطیلات تابستانی با توجه به برطرف محدودیت در ترددها، هشدار داد: سفر های بین شهری در صورت رعایت نکردن موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، احتمال شیوع بیماری در شهر ها و روستا هایی که تا به امروز موردی از ابتلا به کرونا نداشته اند را در پی دارد.

معاون بهداد ناجا با اشاره به اینکه شرایط هنوز عادی نیست، متذکر شد: کرونا هنوز در کمین همه افراد است و مردم نباید به هیچ عنوان رعایت فاصله اجتماعی و سایر دستورالعمل های پیشگیرانه و بهداشتی را نادیده بگیرند.

سردار حسینی در ادامه با اشاره به پذیرش و خدمات رسانی مراکز درمانی ناجا به بالغ بر 63 هزار بیمار کرونایی در کشور بر لزوم آمادگی و بازتوانی نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات درمانی در مواجهه احتمالی با موج دوم همه گیری کرونا تأکید و توضیح داد: در این دوره، بیمارستان ها و مراکز درمانی باید ضمن ارتقای روحیه و بازتوانی کادر درمانی، ذخایر اقلام بهداشتی و مراقبتی نظیر ماسک و مواد ضدعفونی نماینده خود را تا میزان ضرورت افزایش دهند.

وی با اشاره به همه گیری ویروس کرونا در استان خوزستان در مورد فرایند پذیرش و بستری بیماران در بیمارستان فاطمه الزهرا (س) ناجا اهواز اعلام کرد: این مرکز درمانی در حال حاضر به عنوان بیمارستان تعیین مراکز دانشگاهی استان در زمینه پذیرش بیماران کرونایی در حال خدمات رسانی است و تا به امروز بالغ بر 1600 بیمار مبتلا به صورت سرپایی یا بستری در این مرکز تحت مراقبت های درمانی قرار گرفته اند.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار حسینی در سرانجام توصیه کرد: مردم در خانه به عنوان امن ترین سنگر در برابر ویروس کرونا بمانند و از سفر های غیر ضرور پرهیز نمایند و همچنان به استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله ایمن در رفت و آمد ها ادامه دهند.

پایگاه اینترنتی مأوا: پایگاه اینترنتی مأوا، مجله خبری و تحلیلی

منبع: فرارو
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5242

به "هشدار نسبت به احتمال آغاز موج دوم کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نسبت به احتمال آغاز موج دوم کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید