مکان دقیق ملاقات پوتین-بایدن تعیین نیست

به گزارش دوست بلاگ، خبرنگاران : سخنگوی کرملین امروز (پنج شنبه) اظهار داشت، مکان دقیق نشست میان روسای جمهوری روسیه و آمریکا در ژنو هنوز تعیین نیست.

مکان دقیق ملاقات پوتین-بایدن تعیین نیست

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا؛ دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات برنامه ریزی شده میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و جو بایدن، همتای آمریکایی اش برای تاریخ 16 ژوئن ممکن است در هتل اینترکنتیننتال ژنو برگزار گردد یا خیر، گفت: این نشست ممکن است در هر هتل و یا در هر ساختمانی برگزار گردد. من در حال حاضر نمی توانم محل دقیق این نشست را اعلام کنم چرا که ما هنوز با طرف آمریکایی در این مورد به هیچ توافقی نرسیده ایم.

وی همچنین گفت: فرصت واشنگتن برای تجدیدنظر درخصوص امتناعش برای مشارکت در پیمان آسمان های باز رو به اتمام است. این موضوع ممکن است در نشست قریب الوقوع پوتین-بایدن به بحث گذاشته گردد.

پسکوف توضیح داد: مطمئنا در نشست پوتین-بایدن به نوعی به این موضوع پرداخت می گردد. در واقع زمان واشنگتن برای تجدیدنظر درخصوص امتناعش برای مشارکت در پیمان آسمان های باز رو به اتمام است. ما رویه های لازم را طی می کنیم و آنها نیز به زودی باید تصمیم بگیرند. در نتیجه زمان کافی برای واشنگتن برای تجدیدنظر درخصوص تصمیم قبلی اش باقی نمانده است.

سخنگوی کرملین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پوتین و الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس در جریان نشست روز آدینه در شهر سوچی درباره پروژه های مشترک انرژی و ادغام مذاکره خواهند کرد.

وی اضافه نمود: پوتین آدینه 28 مه با لوکاشنکو در سوچی مذاکره خواهد نمود. موضوعات مهم مرتبط با توسعه بیشتر روابط دوجانبه، اجرای پروژه های مشترک در حوزه های تجارت، اقتصاد، انرژی، فرهنگ و بشردوستی، ترویج ادغام و درگیری های منطقه ای در برنامه این نشست واقع شده است.

پسکوف توضیح داد: کرملین انتظار دارد لوکاشنکو در این نشست پوتین را از جزئیات فرود اضطراری اجباری هواپیمای رایان ایر و شرایط پیرامون صوفیا ساپگا، شهروند روس بازداشت شده، آگاه سازد.

آندژی دودا، رئیس جمهوری لهستان روز چهارشنبه در جریان سفرش به گرجستان گفته بود که روسیه یک کشور نرمال و عادی نیست و یک متجاوز است.

پسکوف گفت: ما این لفاظی ها را خیلی بد می دانیم، آنها را دوست نداریم و قبول نمی کنیم.

وی تاکید نمود: روسیه یک کشور دوست، قدرتمند و مطمئن است. روسیه با این خصوصیات به دنبال برخوردی محبت آمیز از همکاری متقابل با همه همسایگان از جمله لهستان است. ما متاسفیم که تنفر از روسیه چشم بعضی سیاستمداران لهستانی از جمله رئیس جمهوری این کشور را کور نموده که همین امر مانع از بکار گیری خرد سیاسی می گردد.

پایگاه اینترنتی مأوا: پایگاه اینترنتی مأوا، مجله خبری و تحلیلی

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 10142

به "مکان دقیق ملاقات پوتین-بایدن تعیین نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان دقیق ملاقات پوتین-بایدن تعیین نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید