مستند پرتره مولاناپژوه سرشناس ایرانی در شبکه چهار

به گزارش دوست بلاگ، مستند پرده گشا، رازنما از مجموعه حکایت دل دوشنبه 7 مهرماه ساعت 21 از شبکه چهار سیما بازپخش می شود.

مستند پرتره مولاناپژوه سرشناس ایرانی در شبکه چهار

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، فیلم مستند پرده گشا، رازنما که به بررسی زندگی و افکار توفیق سبحانی از استادان زبان و ادبیات فارسی و مولاناپژوه بزرگ ایران پرداخته است، روز یکشنبه در قالب برنامه حکایت دل از شبکه چهار سیما بازپخش می شود.

گفتنی است، دوشنبه هفتم مهرماه روز بزرگداشت، شمس تبریزی و سه شنبه هشتم مهر روز بزرگداشت مولانا نام گرفته است که به همین مناسبت مستند پرده گشا، رازنما از مجموعه حکایت دل روی آنتن می رود.

دکتر توفیق سبحانی از فرهیختگان معاصر درزمینه زبان وادبیات فارسی درسال 1317 شمسی در تبریز به دنیا آمد. وی پس از اخذ فوق لیسانس دبیری از دانشگاه تهران به ترکیه سفر کرد و با شرکت در امتحان ورودی دوره دکتری دانشگاه استانبول در رشته عربی و فارسی آن دانشگاه پذیرفته شد و در سال 1974 میلادی به دریافت درجه دکتری نایل آمد. او نایب رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی بوده و به تدریس زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه مشغول می باشد. کتاب مولانا جلال الدین، زندگانی، فلسفه، آثار گزیده ای از آنها ترجمه توفیق سبحانی، در دوره سوم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کتاب سال برگزیده شد.

حکایت دل به تهیه کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز، در قالب 20 قسمت مستند از زندگینامه، پرتره علمی و حرفه ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور، دوشنبه ها ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش و روز بعد ساعت 17 بازپخش می شود.

پایگاه اینترنتی مأوا: پایگاه اینترنتی مأوا، مجله خبری و تحلیلی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 7026

به "مستند پرتره مولاناپژوه سرشناس ایرانی در شبکه چهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستند پرتره مولاناپژوه سرشناس ایرانی در شبکه چهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید