مرد جنجالی ورزش ایران بالاخره به صحن مجلس می رود

به گزارش دوست بلاگ، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: حضور بازنشستگان در مجمع فدراسیون فوتبال مبنای حقوقی و قانونی ندارد.

مرد جنجالی ورزش ایران بالاخره به صحن مجلس می رود

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، احسان قاضی زاده هاشمی درباره تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: پس از شرایطی که سال گذشته به وجود آمد و موضوع اساسنامه مانع برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال در اسفند شد، با رفت و برگشت هایی که صورت گرفت اولویت برگزاری انتخابات و در ادامه طی مراحل قانونی و حقوقی اصلاح اساسنامه بود. تقریبا این رخ داد.

وی اضافه کرد: پیش نویس اولیه ارسال شد و البته درباره بند یک که مربوط به ماهیت حقوقی فدراسیون است، ظرف یک سال آینده باید هیأت رئیسه جدید فدراسیون هماهنگ با فیفا و مراجع قانون گذاری داخلی در دولت، مجلس و شورای نگهبان پیگیری کند. امیدواریم این فرایند حقوقی و قانونی هم در داخل کشور طی گردد.

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره این که آیا بازنشستگان می توانند در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت نمایند، گفت: این موضوع مبنا و پایه حقوقی و قانونی ندارد زیرا کشور ما قانون دارد و در اساسنامه هم به قوانین داخلی و ملی اشاره شده است. باید بگویم حضور بازنشستگان در انتخابات با ماهیت حقوقی و قانونی تعارض دارد. طبیعتا افراد آگاه هم این موضوع را اذعان کردند.

قاضی زاده درباره میزان امیدواری اش برای شفاف برگزار گردیدن انتخابات فدراسیون مطرح کرد: قطعا باید انتخابات سالم، جامع و کاملی برگزار گردد. مراحل نظارتی هم بر اساس نظر مراجع بین المللی و داخلی طی گردد و انتخابات بر اساس رأی مجمع فدراسیون شکل بگیرد. بدون این که تحمیل نظری از سوی افراد، اشخاص و یا حتی تیم هیأت رئیسه فعلی برای اعضای مجمع شکل بگیرد. گستردگی اعضای مجمع و افزایش تعداد اعضای مجمع برای برقراری فرآیند شفاف تر و گسترده تر است.

وی درباره آخرین شرایط پفراینده مارک ویلموتس و این که شنیده می گردد مجوز حضور امضانمایندگان این قرارداد در چرخه انتخابات صادر نمی گردد، مطرح کرد: درباره پفراینده باید از دستگاه قضایی سؤال بپرسید و آگاه شوید فرآیند به چه مرحله ای رسیده است. طبعا آنها باید درباره سرنوشت پفراینده ویلموتس نظر بدهند، اما اعلام جرم برای این هشت نفر توسط بازرسی کل کشور اجرا شده و باید مرجع قضایی درباره فرآیند رسیدگی شرحات لازم را به افکار عمومی ارائه بدهد.

وی درباره دلیل حضور وزیر ورزش و جوانان در مجلس در روز گذشته شرح داد: روز گذشته سؤال های نمایندگان از وزیر را داشتیم و جلسه طولانی برگزار گردید. سؤال های مختلف دیگری هم پرسیده شده که در هفته های آینده به این موضوع رسیدگی می گردد.بعضی نمایندگان و احمد راستینه از پاسخ وزیر قانع نشدند و سؤال در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد. سلطانی فر هم باید به صحن علنی مجلس بیاید و جوابگو باشد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت و گو با رادیو تهران درباره این که آیا سؤال از وزیر درباره عملکرد مدیریتی وزارت ورزش بوده گفت: محور بیشتر سؤال ها درباره قراردادهای خارجی و بین المللی بود و قرارداد باشگاه های عظیم و مارک ویلموتس، عملکرد مدیریتی و نقش نظارتی وزارت ورزش مطرح شد. سؤال های دیگری هم بود.

پایگاه اینترنتی مأوا: پایگاه اینترنتی مأوا، مجله خبری و تحلیلی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8072

به "مرد جنجالی ورزش ایران بالاخره به صحن مجلس می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرد جنجالی ورزش ایران بالاخره به صحن مجلس می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید