مراقبت بهتر از نوزادان نارس با محصولی آنتی باکتریال ممکن شد

به گزارش دوست بلاگ، یک شرکت نوپا با استفاده از پارچه های حاوی مواد نانو اقدام به فراوری آشیانه نوزاد نموده که محصولی مفید برای مراقبت بهتر از نوزادان نارس است.

مراقبت بهتر از نوزادان نارس با محصولی آنتی باکتریال ممکن شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت طراوت افق زندگی با استفاده از پارچه های حاوی مواد نانو اقدام به فراوری آشیانه نوزاد نموده است، محصولی که برای مراقبت بهتر از نوزادان نارس بسیار مفید است. مهدی زندی، مدیرعامل شرکت طراوت افق زندگی می گوید: سالانه از میان نزدیک به دو میلیون زایمان در کشور، 160 تا 180 هزار نوزاد نارس متولد می شوند. نوزادان نارس به دلیل تولد زودهنگام تکامل یافته نبوده و بخشی از کامل شدن این نوزادان در فضای خارج از رحم مادر انجام می گردد که به دلیل حساسیت ها و مسائل نارس بودن، این کار چالش برانگیز است.

به گفته زندی، نرخ زنده نگه داشتن نوزادان از 15 سال پیش تا به امروز افزایش محسوسی پیدا نموده است، اما در حال حاضر موضوع مهم این است که علاوه بر زنده ماندن، این نوزادان باید کیفیت رشد مشابه با نوزادان معمولی داشته باشند. نوزادان در رحم مادر با لگد زدن، به تقویت عضلات خود یاری می نمایند که در نوزادان نارس این کار به دلیل تولد زودهنگام انجام نمی گردد و نوزادان نارس عضلات ضعیفی دارند. از این رو شرکت طراوت افق زندگی، آشیانه نوزاد را فراوری نموده است که شبیه به گهواره بوده و تداعی گر رحم مادر است. این آشیانه به نوزاد فرصت می دهد تا با لگد زدن در آن عضلات خود را تقویت کند.

از آنجایی نوزادان نارس پوست بسیار نازک و آسیب پذیری دارند باید مراقبت بیشتری از آن ها انجام گردد چرا که هرگونه زخم یا آسیب پوستی می تواند برای این نوزادان خطرناک باشد چرا که تاثیرپذیری بیشتری از محیط اطراف، باکتری و عفونت دارند.

زندی می افزاید: برای این کار ما از فناوری نانو استفاده کردیم. پارچه های مورد استفاده در آشیانه های نوزاد، به دلیل استفاده از مواد نانو دارای خاصیت آنتی باکتریال، نرم و ضدآب است؛ بنابراین محیط مناسبی برای رشد نوزاد نارس ایجاد می نماید.

مدیرعامل شرکت طراوت افق زندگی می افزاید: در مرحله راه اندازی خط فراوری هستیم تا با 2000 آشیانه در ماه کار فراوری را آغاز کنیم که به مرور میزان فراوری افزایش یافته و می توانیم تا 20 هزار آشیانه در ماه فراوری کنیم.

شرکت طراوت افق زندگی محصولات دیگری نیز برای مراقبت از نوزادان نارس دارد. لباس مراقبت کانگورویی (KMC) از دیگر محصولات این شرکت است که مادر اجازه می دهد تا بدون استرس و نگرانی از افتادن نوزاد، آن را به همراه داشته باشد و به کار های روزمره نیز رسیدگی کند.

پایگاه اینترنتی مأوا: پایگاه اینترنتی مأوا، مجله خبری و تحلیلی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 4956

به "مراقبت بهتر از نوزادان نارس با محصولی آنتی باکتریال ممکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقبت بهتر از نوزادان نارس با محصولی آنتی باکتریال ممکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید