ریاض هرچه سریعتر فرزندان سعد الجبری را آزاد کند

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از سایت دیده بان حقوق بشر با صدور بیانیه ای اعلام کرد که مقامات سعودی هر چه سریعتر فرزندان یک مسئول سابق این کشور را آزاد کنند.

ریاض هرچه سریعتر فرزندان سعد الجبری را آزاد کند

در ادامه این بیانیه آمده است: سعودی ها عمر الجبری 21 ساله و ساره الجبری 20 ساله دو فرزند سعد الجبری مسئول سابق سازمان اطلاعات عربستان را که در کانادا و در تبعید به سر می برد بازداشت کرده اند.

در این بیانیه اعلام شده است: این اقدام مقامات سعودی با هدف مجبورکردن الجبری برای بازگشت به عربستان انجام می شود.

لازم به ذکر است که مقامات سعودی حساب های بانکی این فرزندان مسئول سابق عربستان را نیز بلوکه کرده اند.

پیش از این ریچارد اسپنسر، روزنامه نگار امور خاورمیانه روزنامه تایمز انگلیس در گزارشی با عنوان م ب س فرزندان مرا بازداشت کرده است، نوشته بود: سعد الجبری مسئول شاخص اطلاعاتی سعودی، محمد بن سلمان را به ربودن افراد خانواده اش متهم کرده است.

در این گزارش آمده است: سعد الجبری عنصر اطلاعاتی سعودی که نقش مهمی در هماهنگی تلاش های عملیات مشاخصه با تروریسم با غرب ایفا کرده است می گوید که مقامات سعودی دو فرزند و برادرش را به گروگان گرفته اند. الجبری معاون شاخص محمد بن نایف ولیعهد سابق عربستان بود. بن نایف شاهزاده ای بود که از روابط قوی با کشورهای خارجی برخوردار بود و وزیر کشور عربستان و برای مدتی اندک قبل از اینکه از سوی پسر عمویش محمد بن سلمان یعنی فرزند شاه کنونی عربستان در سال 2017 کنار زده شود، ولیعهد هم بود.

پایگاه اینترنتی مأوا: پایگاه اینترنتی مأوا، مجله خبری و تحلیلی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5183

به "ریاض هرچه سریعتر فرزندان سعد الجبری را آزاد کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریاض هرچه سریعتر فرزندان سعد الجبری را آزاد کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید