خبرنگاران طوفان امفان 13 میلیارد دلار به هند خسارت زد

به گزارش دوست بلاگ، دهلی نو-خبرنگاران- مقامات هندی اعلام کردند طوفان امفان که چند روز پیش مناطق شرقی این کشور در ایالت های بنگال و اودیسا را درنوردید، بیش از 13 میلیارد دلار به زیرساخت های این دو ایالت آسیب زده است.

خبرنگاران طوفان امفان 13 میلیارد دلار به هند خسارت زد

به گزارش رسانه های هند، مقامات بنگلادشی نیز اعلام کردند که تخمین های اولیه نشان می دهد که طوفان امفان پس از ورود به این کشور بیش از 130 میلیون دلار به زیرساخت ها صدمه زده است.

در هند و بنگلادش ، 103 نفر به دلیل تخریب خانه ها، سقوط درخت و همچنین برق گرفتگی ناشی از طوفان امفان جان خود را از دست داده اند. پیش از ورود طوفان امفان به این دوکشور، بیش از 3 میلیون نفر از مناطق ساحلی و پر خطر تخلیه شدند.

یک مقام در ایالت بنگال در شرق هند گفت: این طوفان بیش از 13 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است و به بیش از یک میلیون و 500 هزار خانه آسیب رسانده است.

در مناطق غربی ایالت بنگال، بیش از 700 روستا به زیر آب رفته و 80 هزار نفر آواره شده اند.

صدها هزار نفر در اردوگاه های نجات قرار دارند که این امر نگرانی از شیوع ویروس کرونا در این اردوگاه ها را افزایش داده است.

در شهر کلکته پایتخت ایالت بنگال، تندبادهایی به سرعت 200 کیلومتر در ساعت باعث سقوط درختان، سقوط سقف خانه ها، قطعی آب و برق شده است. مقامات دولتی در حال تلاش برای احیای خدمات آب و برق در این شهر هستند.

امفان یکی از شدیدترین طوفان هایی بوده است که هند و بنگلادش در چند دهه اخیر شاهد آن بوده اند.

طوفان های فصلی معمولا بین ماه های آوریل تا دسامبر هر سال در هند و بنگلادش اتفاق می افتند و باعث مرگ و میر و همچنین خسارت های مالی گسترده در این کشورها می شوند. مقامات دولتی مجبورند هر سال هزاران نفر را از مناطق پر خطر خارج کنند.

در سال 2007 بر اثر وقوع یک طوفان بزرگ به نامه سیدر در بنگلادش حدود 3 هزار و 500 نفر جان خود را از دست دادند. در سال 1999 نیز یک طوفان بزرگ در ایالت اودیسا در شرق هند بیش از 10 هزار قربانی گرفت.

پایگاه اینترنتی مأوا: پایگاه اینترنتی مأوا، مجله خبری و تحلیلی

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5196

به "خبرنگاران طوفان امفان 13 میلیارد دلار به هند خسارت زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طوفان امفان 13 میلیارد دلار به هند خسارت زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید