برگشت به شرایط قبل کرونا زمانبر و سخت خواهد بود

به گزارش دوست بلاگ، مدیر دفتر منطقه ای فدرال رزرو در مینیاپولیس از سخت بودن احیای اقتصادی پساکرونا خبر داد.

برگشت به شرایط قبل کرونا زمانبر و سخت خواهد بود

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، نیل کاشکاری با طولانی خواندن فرایند احیای رشد اقتصادی آمریکا گفت که حتی پس از سرانجام یافتن بحران کرونا، جهت احیای اقتصاد این کشور سخت خواهد بود. وی گفت که تا چند ماه آینده پیامدهای کرونا بر اقتصاد ادامه خواهد داشت اما وی به پشت سر گذاشتن این بحران بسیار خوشبین است.

این اظهارات کاشکاری در شرایطی بیان می شود که بحث داغی بین مقامات مختلف در دولت و مجلس آمریکا بر سر زمان بازگشایی اقتصاد این کشور در جریان است و وزیر خزانه داری آمریکا خواستار بازگشایی فعالیت ها از ابتدای ماه آینده شده است. برخی از مقامات بهداشتی در آمریکا هشدار داده اند که شمار قربانیان کرونا در این کشور در صورت بازگشایی زودهنگام اقتصاد ممکن است از 200 هزار نفر عبور کند. این کشور در حال حاضر با 22 هزار قربانی، در رده نخست جهان از نظر شمار قربانیان قرار گرفته است.

کاشکاری در عین حال بسته حمایتی 350 میلیارد دلاری برای حمایت از کسب و کارهای کوچک را ناکافی دانست و گفت اقدامات بیشتری برای این بخش باید صورت گیرد. وی از احتمال تدوین یک استراتژی 18 ماهه عبور از بحران کرونا خبر داد.

از سوی دیگر ریشی سوناک، وزیر دارایی انگلیس نسبه به کوچک شدن 30 درصدی اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم امسال در نتیجه شیوع ویروس کرونا خبر داد. به گفته سوناک، در حال حاضر 10 نفر از وزیران کابینه خواستار تمدید قرنطینه به مدت یک ماه دیگر شده اند. با این حال وی از اشاره به وزیرانی که خواستار تمدید قرنطینه هستند خودداری کرد.

وزیر دارایی انگلیس افزود: مهم آن است که از به حداقل رسیدن پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا مطمین شویم و ممکن است تدابیر بیشتری را در برابر کرونا در پیش بگیریم.

انگلیس اکنون پس از ایتالیا، اسپانیا و فرانسه، چهارمین کانون اصلی درگیر با کرونا در اروپا محسوب می شود.

پایگاه اینترنتی مأوا: پایگاه اینترنتی مأوا، مجله خبری و تحلیلی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 4521

به "برگشت به شرایط قبل کرونا زمانبر و سخت خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگشت به شرایط قبل کرونا زمانبر و سخت خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید