ببینید ، کاهش استرس و فشار روانی با این روش مجذوب کننده ژاپنی ها ، کینسوگی چیست؟ ؛ ترمیم دل شکسته با ترمیم ظرف شکسته!

به گزارش دوست بلاگ، چه کار خود را از دست داده باشید، چه در شرایط عاطفی بدی به سر ببرید، کینسوگی به شما یاری می نماید تا شکستگی های درونی خود را ترمیم کنید.

ببینید ، کاهش استرس و فشار روانی با این روش مجذوب کننده ژاپنی ها ، کینسوگی چیست؟ ؛ ترمیم دل شکسته با ترمیم ظرف شکسته!

خبرنگاران - فاطمه عباسی: بسیاری از ما کاسه یا ظرفی را شکسته ایم و فکر نموده ایم آن ظرف به یک زباله تبدیل شده اما هنر ژاپنی ما را به تماشا قابلیت های زیبایی که بازسازی قطعات شکسته دارد تشویق می نماید. ژاپنی ها با تعمیر یک ظرف شکسته، به آن امکان زندگی در زمینه ای تازه و حتی مهذب و طلا اندود می دهند و این به لطف زخم های روی آن است.

هنر کینسوگی به ما می آموزد که احتیاجی به پنهان کردن شکستگی ها نیست بلکه می توانیم با افتخار آن ها را نمایش دهیم. این هنر ژاپنی هنر تسلی دادن فکر، جسم و روح است. سفری به سوی شفا و سلامت با جستجوی پیغام قدرتمند کینسوگی است.

کینسوگی چیست؟

در واژه کینسوگی (kintsugi 金継ぎ) کین به معنای طلا و سوگی به معنای تعمیر کردن است. در این هنر قطعات شکسته یک ظرف را با طلا به هم متصل می نمایند. فلسفه این کار در این است که با پذیرفتن عیوب و نقایص، شما قادر خواهید بود چیزی قدرتمندتر و زیباتر خلق کنید. هر شکستی منحصر به فرد است و به جای ترمیم کردن یک ظرف به صورت اولیه و بی نقص، این تکنیک چهارصد ساله در واقع آن زخم ها را به عنوان بخشی از طراحی جلوه می دهد.

این استعاره ای برای شفای ما نیز هست و به ما درسی مهم می آموزد. گاهی در سیر ترمیم اشیاء شکسته، در واقع چیزی بی همتا، زیبا و مقاوم خلق می کنیم.

کینسوگی در بعضی خانواده های ژاپنی نسل به نسل رواج دارد. بعضی افراد نسل نو با این هنر ارتباط بر قرار نموده اند و آن را طریقی برای درمان رنج های روحی می دانند. این هنر نشان می دهد که شما با شکستگی های طلایی خود فردی بهتر هستید.

پیغام کینسوگی و زندگی هر روزه

شما چه در حال سپری کردن رنج فقدان فردی عزیز باشید یا موقعیت شغلی خود را از دست داده باشید، چه در حال بهبود یافتن بعد از عمل جراحی باشید یا به تازگی طلاق گرفته باشید، یا در هر موقعیت سخت دیگر، کینسوگی راهی است برای بازتعریف سختی ها و برای به یاد آوردن این که شما قربانی شرایط خود نیستید؛

این هنر به شما یاری می نماید از شرایط فعلی به شکلی قوی تر خارج شوید. شما متوجه تمام قابلیت های خود نخواهید شد مگر دوران سختی را پشت سر بگذارید. کینسوگی برای یک درمان کامل به کوشش و آگاهی احتیاج دارد و بر همین اساس از اصولی اخلاقی پیروی می نماید.

اصول پایه در کینتسوگی

وابی سابی: تحسین نواقص

وابی سابی درباره تجلیل از نواقص و ساده زیستی است. هر فرد در طول حیات خود با ایام سختی روبرو خواهد شد؛ در پی یک زندگی بی نقص بودن واقع گرایانه نیست. در زبان ژاپنی، وابی به معنای تنها و سابی به معنای گذر زمان است. این دو کلمه در کنار هم به ما می آموزند که چگونه بخش های خوب و بد وجود خود را تحسین کنیم و نابرابری های زندگی را بپذیریم.

دکتر راشل او نیل، روان درمانگر، می گوید تحسین نقص به معنای تجلیل نقاط قوت ماست. این تغییر دیدگاه از تقلا برای به دست آوردن یک مطلوب ناممکن به تحسین نقاط قوت، منجر به طرز فکری مثبت تر و قدرت محور خواهد شد.

گامان: زندگی منعطف

گامان توانایی تاب آوری، شکیبا بودن و آرام ماندن است. هرکسی می تواند گامان را در زندگی هرروزه با مراقبه، تجسم فکری و با تنفس تمرین کند. به عقیده کریستین تولمان، روان درمانگر، با تمرکز بر چیزی به سادگی تنفس، که امری حیاتی است، ما به فکر خود یک فرصت می دهیم. انعطاف می تواند با اینکه چگونه به استرس های روزمره پاسخ می دهیم تمرین گردد.

به جای تمرکز بر موقعیت های منفی، می توان با هر چالش به عنوان فرصتی برای یادگیری روبرو شد. حتی اگر در حال گذران دوران سختی مانند طلاق باشید که زندگی شما را تغییر می دهد یا حتی در حال گذراندن هفته کاری سختی باشید گامان، ما را به قدرت درون و استفاده از قابلیت هایمان فرا می خواند. قدرت درونی از هر امر منفی دیگری قدرتمندتر است.

یویی مارو: مراقبت از حلقه درونی

یویی مارو تمرین ارزشمندی یکپارچگی است. یویی مارو به درمان به وسیله قدرت و تحسین دوستان و خانواده یاری می نماید. اگر شما قادر به مراقبت از حلقه درونی خود باشید، از خود نیز به خوبی مراقبت خواهید کرد. دوست داشتن خود و مراقبت از خود مانند برترین دوست، بسیار یاری نماینده است.

سینتیا کچینگ مسئول مرکز سلامت احساسی بانوان معتقد است تعمیق روابط می تواند به ما یاری کند تا با خود مهربان باشیم. زمانی که ما از داشتن یک سیستم حمایتی خوب مطمئن باشیم از خود بهتر مراقبت خواهیم کرد. در واقع یک داد و ستد عاطفی سالم رخ می دهد.

ایوشوکو: تحسین بدن خود

یک فکر مثبت با یک بدن قوی و سالم حمایت میگردد. تغذیه و آشپزی نوعی مراقبت از خود است. تماشا و چشیدن غذا، روح و جسم را تغذیه میکند. امروزه ما تغذیه را به امری پیچیده بدل نموده ایم و به اینکه چه چیزی بخوریم و چه چیزی نخوریم زیاد فکر می کنیم. در ژاپن راهبان فداکار تغذیه ای ساده و سلامت دارند. آ

نها با میزان کمی از غذا زندگی می نمایند. این سبک زندگی نشان میدهد که در واقع احتیاجی نیست به اینکه بیش از حد از خود مراقبت کنیم. ارتباط فکر و بدن به وسیله غذایی است که می خوریم. بنابراین وقتی با یک رژیم ساده و سلامت تغذیه کنیم، فکر ما به همان صورت منتفع خواهد شد. دکتر او نیل می گوید وقتی بدون فکر و یا نا سالم غذا می خوریم، خود را از این فرصت که فکر و بدن خود را تامین کنیم محروم نموده ایم. تغذیه یک جنبه مهم مراقبت از خود است.

کانشا: ترویج قدردانی صمیمانه

شاید مهم ترین مفهوم در بهبودبخشی کینسوگی کانشا باشد که عمل ابراز قدردانی نسبت به خوبی ها و بدی ها است. وقتی تمام آنچه را که داری درک می کنید، می توانید سریع تر بهبود یابید و منعطف تر باشید. از دیگر سو، کانشا تمرین قدردانی درباره زندگی در لحظه اکنون است و نه آرزوی چیزی که ندارید. کانشا به معنای این است که اجازه دهید از نفس شخصی خود رها شوید و تجربیات را تغییر دهید، به طوری که فکر خود را به تماشا نکات مثبت به جای موارد منفی برگردانید.

قدردانی درباره چیزهای خوب و چیزهای نه چندان خوب است. هر چیزی به دلیلی رخ می دهد و هیچ موقعیت سختی نیست مگر آنکه با هدفی تعیین برای ما پیش بیاید. آن هدف این است که ما به فردی بهتر و منعطف تر تبدیل شویم و قدردان افراد باشیم.

این روزها کتاب های کینسوگی در بازار نشر ایران مورد توجه قرار گرفته اند؛ فلسفه کینسوگی به ما یاد می دهد که سلامتی یک وجه دیگر نیز دارد؛ مهم تر از اشتباهات رژیمی و یا سایز شلوار! سلامتی درباره تمرین انعطاف، غلبه بر چالش ها و برترین نسخه خود بودن با وجود شکستگی های طلایی است و این ایده مجذوب کننده را به یک تفریح درمانگر تبدیل نموده است تا آنجا که موزه های بزرگ دنیا، همانند لوور، نیز به نمایش آثاری از هنرمندان علاقه مند به این رشته پرداخته اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 آذر 1401 بروزرسانی: 8 آذر 1401 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 16023

به "ببینید ، کاهش استرس و فشار روانی با این روش مجذوب کننده ژاپنی ها ، کینسوگی چیست؟ ؛ ترمیم دل شکسته با ترمیم ظرف شکسته!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، کاهش استرس و فشار روانی با این روش مجذوب کننده ژاپنی ها ، کینسوگی چیست؟ ؛ ترمیم دل شکسته با ترمیم ظرف شکسته!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید